A cup of…?

Ble litt inspirert av innleggene til Tusinfryd og Westmose, hvor de vise fram koppesamlingene sine.

Syntes dette var en god anledning til å følge i deres fotspor. Jeg får anledning til å slå to fluer i en smekk. Jeg får vist fram mange av tingene som jeg ikke har plass til på kjøkkenet og derfor til vanlig står i esker på kottet OG jeg får oversikt over hva jeg faktisk har. Her er min lille koppesamling:

Disse to krusene er fra Ritzenhoffs My Darling-serie. Koppen til venstre er designet av Francois Cervais, mens den til høyre er designet av Helena Ladeiro. Digger disse krusene jeg fikk av søstern min og hennes familie en del år tilbake. Må desverre innrømme at jeg aldri har brukt dem, men den dagen kommer nok.

Under er det bilde av de asiatiske tekoppene mine, kjøpt på Le Palais de Thés på Majorstua i Oslo. Brukt et par ganger mens jeg bodde på hybel i Oslo. Fine tekoppene:-)

The Beatles kruset jeg fikk av ei venninne har endelig fått plass i kjøkkenskapet 🙂

Englekoppen jeg fikk av ei venninne har det blitt drukket vanvittig mye te, suppe og kakao av gitt 😉

Som den Porsgrunnsjenta jeg er har jeg såklabert noe fra Porsgrund Porselen. Jeg har dette teserviset, som desverre har gått ut av produksjon. Digger fargene. Fikk dem til jul av mamma og pappa for en del år siden. Disse har desverre heller aldri blitt brukt, men deres tid vil nok komme 🙂

Sommertekopper med skåler fra Porsgrund porselen.

Også må vi ikke glemme den geniale Skavlankoppen. Hadde en annen tidligere som jeg desverre klarte å knuse. Der var temaet å spille instrument. Elsket den koppen. Gråt faktisk da den knuste, mest p.g.a. at den knuste, men også fordi jeg visste at koppene ikke produseres lenger. Fikk en erstatningskopp av ei venninne, ikke med samme motiv, men digger denne også 😉

Små asiatiske tekopper fått av venner av familien.

Krus i kjekt stativ. Fikk disse av ei venninne før jeg flytta på hyvel. Blei flittig brukt på hybelen min i Oslo 😉

Shrek koppen jeg fikk av søstra mi og familien. Mye brukt 😉

Fine tekoppen jeg kjøpte på Indiska for ca ett år sida.

Artige krusene jeg fikk av søstra mi og familien. Har omsider fått plass i kjøkkeskapet 🙂

Avslutter med den vidunderlige Tingelingkoppen  jeg kjøpte da jeg var i Italia for snart to år siden. ELSKER denne koppen. Den er så god å holde i, fine farger, det er tre Tingelingmotiver på. *HJERTEBANK* Kan det bli bedre???

Hva har du av kopper og krus? Er det forresten bare jeg som ikke har plass til å ha alt framme, eller gjelder dette flere?

Ønsker alle en fortsatt fin torsdagskveld 😉

One thought on “A cup of…?

  1. Tilbaketråkk: I do believe in faires… del 2 |

Legg igjen en kommentar

