Sjokolade, chili og fairy cakes…

…er tre utrolige smakfulle ting som jeg virkelig digger.

I går smakte jeg for første gang en av de nye kreasjonene til Freia, nemlig Walters No 156 – Freia melkesjokolade med karamelliserte pekannøtter og et hint av chili. Jeg elsker kombinasjonen chili og sjokolade og tenkte at dette burde være bra saker…og gjett om jeg hadde rett da. Den var nydelig…akkurat passe søt, passe crunshy og med akkurat passe hint av chili. Håper ikke dette er en av Freias eksperimenter som forsvinner like fort som de dukker opp, for denna sjokoladen var rett og slett diggbar. Har du ikke prøvd den så prøv den! Mmmm…..

Til bursdagen min i 2010 hadde jeg feer som tema og da blei det naturlig for meg å prøve meg på å lage fairy cakes (har ikke skjønt helt forskjellen på cupcakes og fairy cakes, men synes at fairy cakes høres mer magisk ut, også elsker jeg feer). Hadde aldri gjort det før. Har laga mye muffins, også med glasur, men det har som regel vært gjort» fort og gærli» med varierende resulat. Detta var noe annet, detta skulle være spiselig kunst. Etter et par forsøk med kakesprøyta og lilla glasur og stjernestrøssel(for å få litt ekstra magi over det hele) fikk jeg endelig dreisen på det. Har prøvd å pynte muffins før, men dag hadde jeg glasur eller frosting med smør i… blei ikke helt fornøyd med det resultatet. Så en av programmene til Nigella Lawson på tv en gang og hun hadde en enkel og lett oppskrift på frosting, men den blei aldri skrevet ned og jeg har aldri klart å finne oppskrifta igjen…*sukk* anyway. Fant til slutt en løsning som funka, nemlig Sukkertoppglasuren til Pickles’ Valentines-muffins. Den funka kjempe bra, går riktignok vanvittig mye melis med, men som sagt den oppskrifta er knall!

Magiske fairy cakes med lilla glasur og stjernestrøssel

Kan det bli bedre enn fairy cakes med Tingeling-muffinsformer?

  I anledning at jeg hadde invitert en del kollegaer hjem til meg på hobbykveld i går kveld tenkte jeg at jeg måtte servere noe litt fancy. Hva endte jeg opp med? Fairy cakes (duh!) med vintertema, jeg var fornøyd med resultatet og kollegaene blei imponerte over de små, søte kunstverkene. Yey! Go fairy cakes!!!

Snøkrystall strøssel ga vinterstemning til fairy cakes'ene 😉

Har foreløpig ikke funnet noen måte å kombinere sjokolade, chili og fairy cakes på, men kanskje noen av dere har noen tips…

Ha en fortsatt fortryllende tirsdag alle sammen 😉

Legg igjen en kommentar

