Te-nerd? Jeg?

På tirsdag var jeg på shoppingtur med en kollega. Vi stakk innom mange små søte butikker med mange diggbare ting. Tenkte jeg skulle legge ut bilder av en del av fangsten etter denne shoppingturen litt gradvis. Etter shoppingturen blei det tur på restaurant for å spise sushi og skravle. Utrolig koselig, deilig med en ordentlig jentedag/-kveld i blant. Kollegaen min er i ferd med å oppdage den vidunderlige te-verdenen og jeg har tilbudt meg å guide henne, så hun fikk blant annet kjøpt seg en nydelig tekanne. Selv kom jeg hjem med hele seks,ja du leste riktig, SEKS forskjellige te sorter og divserse andre te accessoirer. Te-nerd, jeg? Ja, må vel innrømme det, men jeg er stolt av det.

Tirsdagens te-relaterte fangst

På fire forskjellige butikker fant jeg alt dette. Skal vi gå mer i dybden kanskje… Øverst til vestre ser vi en pose med grønn mate (økologisk). Blei anbefalt denne teen og dens mange gode egenskaper av ei som jobbet på Om igjen. Neste er Arizona (ser jo flaskene til Arizona over alt for tida, dekorative som de er), grønn te med smak av mandarin, appelsin, ginseng og honning jasmin. Har ikke prøvd isteen på flaske, men jeg gleder meg lell. Videre har vi Pu ehr skogsbær fra Lillans Tea & Coffee i Lillemarkens, Kristiansand. Tror jeg har prøvd alle variantene de har av Pu ehr, (sitron, chai, King of Pu ehr og skogsbær) helt til jeg fant ut at denne er min favoritt. Prøver å få i meg en kopp hver dag av denne teen, dermed går det en del av denne teen. Først til høyre er kjærlighetsteen kjøpt hos Kaffe & Pasta. Sort te med biter av jordbær og små, rosa sukkerhjerter. Gleder meg til å prøve denne søte teen 🙂

Nederst til vestre finner vi Yogi teas Sweet Chili. Denne teen er et must for meg, må alltid ha den i hus, for den er vidunderlig å drikke når man er forkjøla. Med en dæsj honning gir den meg den smaksopplevelsen og pleien en sår hals trenger når den er på sitt verste. Smaken er krydret og sterk. Hvis man lukter på en tepose av denne teen vil man virkelig kjenne at det river i nesa. Kollegaen min fikk en pose av meg på jobb på onsdag og nå er hun hekta. Fikk en melding av henne i går hvor hun påstod at denne Chiliteen alene gjorde livet verdt å leve. Sterke ord som passer til en god og sterk te. Neste te er også fra Arizona, muligens den originale grønne teen deres med ginseng og honning, har heller ikke prøvd denne, men gleder meg.

Annet stæsj jeg kjøpte var teballer(en stor og en liten) og individuelle, tomme, store teposer. Diggbart!

Teball med søtt tekanne anheng. Me like 🙂

Teposer ideelle til tekanner eller store tekopper. Fylles med løsvekt te 😉

Ønsker alle en deilig lørdag, gjerne med en kanne med dampende lykke 😉

4 thoughts on “Te-nerd? Jeg?

  1. Hi hi, ja hva skulle jeg gjort uten deg. Seriøst. Jeg hadde gått glipp av den vidunderligste smaksopplevelsen ever (chili-te), jeg hadde ikke hatt en supersøt tekanne – og jeg hadde heller ikke hatt flotte rørperle-brikker til å sette tekanne og kopp på! (Jepp, i kveld etter jobb har jeg perlet. 😀 Du skal få bilde på mms.) Du inspirerer meg veldig, så fortsett gjerne med det! 🙂

  2. Et ordentlig bruksområde for rørperler, faktisk. Må vel begynne med te jeg også, så vesla kan gjenoppta produksjonen…
    😉

  3. Kult at du skal prøve Yerba Mate. Det finnes ikke så mange andre drikker som slår alle helsefordelene til Yerba Mate. Nå har vi åpnet norsk nettbutikk som selger Yerba Mate, mange forskjellige merker og alt av utstyr du trenger for å drikke på den orginale måten. Sjekk ut http://www.yerbamate.no

    Lykke til

Legg igjen en kommentar

