Som perler på en…eh…snor?

Opp igjennom åra har jeg tydeligvis fått samlet opp en god del glassperler. De har blitt brukt til litt forskjellig. Husker det var en periode på barne-/ungdomsskolen hvor det var så utrolig populært med armbånd laget av strikk, glassperler og sikkerhetsnåler. Noen som husker dem? Jeg har nå kun to igjen, de andre er gitt bort eller tatt opp igjen. Ikke at jeg noen gang brukte disse armbåndene noe særlig, men jeg syntes ideen var tøff og det var gøy å lage dem.

Husker også at bestisen en gang lærte meg å lage krokodiller (eller ellediller, som hun kalte dem), men etter hvert sluttet jeg med dem også. For hva skulle jeg bruke alle krokodillene til egentlig. En turkis elledille  har hengt på penalhuset mitt i mange år, mens den andre har fortsatt ikke funnet sin plass.

Men altså… jeg har en haug med glassperler igjen i diverse farger, noe har jeg kjøpt, mye har jeg fått av mamma. Bortsett fra til eventuell perlestrikk på pulsvarmere aner jeg ikke hva jeg skal bruke dem til. Det går en del glassperler til et sett med pulsvarmere, men hvor mange pulsvarmere trenger man egentlig?

Noen som har ideer eller forslag til hva disse glassperlene kan brukes til så setter jeg stor pris på om de deles med meg.

Ha en strålende  søndag 😉

5 thoughts on “Som perler på en…eh…snor?

  1. De er fine som fyll mellom dyrere perler, da. Og så er de gode når man lager halsbånd med flere paralelle træinger. Og hestesko og blomster-armbånd. De er jo dødssøte…
    Dere har forresten ei bok med sånn hard-core perlekunst, jeg hadde den i høst en gang, men hva het den nå?

  2. Wow!n Det var mange fine perler 😀 klarer du å lage figurer? for dete r jo ganske kult og kan henges på kjeder og armbånd og sånt. Eller så finnes det tutorials på nett for forskjellige «heklemønstre» man kan lage hvis du skallage armbånd 😉

    • Jeg skal sjekke ut en bok hvor man lager figurer av glassperler. Håper det er noe for nybegynnere der. Takk for tipsene. Setter stor pris på det 😉

Legg igjen en kommentar

