Minner fra barndommen vekkes til live

Det er få ting som umiddelbart vekker barnet i meg til de grader som det å sitter å pusle med rørperler. Har sett en del bruk av rørperler på diverse blogger i det siste og har blitt vanvittig inspirert. Var kanskje ikke den mest ivrige til å drive med rørperler da jeg var liten, men nå har jeg fått helt dilla. Og når du ser noen av dem som har vekket perlelysten i meg skjønner du kanskje hvorfor…

Den jeg oppdaga først var vel VyanMica eller Heimlaga, som butikken het på elpa. Nå finner jeg kun tingene på Etzy

Underlag til tekanne og tekopper av VyanMica. Genialt!

Hvis du vil sjekke ut flere geniale ting laget av rørperler sjekk ut Etzy sida til VyanMica her

Hjemme hos Kasparas regnbue har de visst som tradisjon for å henge opp hjerter laget av rørperler på trærne. Stilig tradisjon.

Bildet er lånt fra Kasparas regnbueBildet er lånt fra Kasparas regnbueLikte også en idé jeg så på RH - SMå ting fra mitt hjerte og sinn , nemlig å lage "hjertekurver".Bildet lånt fra RH - Små ting fra mitt hjerte og sinn

 

Altså mye rørperleideer der ute i Blogglandia, her er noe av det jeg har laget i løpet av den siste uka:

Hjerter, perlet etter strikkemønster. Gaske dekorative, kan brukes til mye. Kun fantasien som setter grenser.

Lurte på å lage flere slike hodeskaller til Halloween-pynt, men har ikke bestemt meg ennå 😉

Pacman

Dreier seg om flere type perler enn bare rørperler for tida, men det får du vite i neste blogginnlegg. Stay tuned 😉

Ønsker alle en fortsatt vidunderlig hælj 😉

2 thoughts on “Minner fra barndommen vekkes til live

  1. Skal få vist disse bildene til Vesla. Ikke det at vi har noen akutt mangel på ferdige perlepønterier, vi har ei hel korktavle full… Men nye mønster er jo alltid stas!

Legg igjen en kommentar

