Vinterhælj

Endelig en frihælj på meg, fri fra jobb og ingen fastlagte planer som må gjøres. Etter siste vinterinnlegg har jeg nesten hatt litt dårlig samvittighet for at jeg har tilbragt så mye tid inne denne vintern, men i går benyttet jeg sjansen. Etter å ha hørt at vi først var i fare for å snø inne, for så at snøen skulle regne vekk OG faktumet at snøen var kram var det bare én ting som sto i hodet på meg:  UT Å LEKE MED SNØEN!

I lang tid har samboern lovet å lage snødrage og nå hadde vi sjansen til å lage en. Etter å ha tatt på meg alt nødvendige klesplagg som kreves for å kunne være ute i snøen over lengere tid var det klart for å lage snødrage. Blei mye skufling av snø og diskutering av hva slags drage vi skulle lage. Gikk ikke lang tid før vi fant ut at denne dragen kom ikke til å få noen vinger, det ville bli for komplisert. Resultatet blei nok heller mer lik en krokodille, men pytt vi blei da fornøyde likevel, og moro var det å gjøre no’ skikkelig barnslig sammen. Da jeg skulle ta bilde av den ferdige snødragen innså jeg at bildene blei totalt ubruklige, alt var for hvitt og skarpt. Jeg fikk heller vente med å ta bilder av den etter mørkets frambrudd, men jeg hadde det i alle fall gøy med å legge meg ned i snøen og leke litt. Samboern begynte blant annet å skuffle snø over meg der jeg lå, heldigvis gravde han meg fram igjen ganske fort.

Moro i snøen 😉

Jeg er nå litt glad for at jeg utnyttet gårsdagen til å leke litt og fikk ta noen bilder. Riktignok snødde vi ikke inne, men det har regnet litt og kommet plussgrader så mye av snøen som lå så fint er allerede borte. Får dermed glede meg over vinterbilder som dette:

Winter wonderland 🙂

Ferdig snødrage, litt kamerasky, men veldig søt...

Etter leking blei det snømåking, en parkeringsplass måtte måkes fri for snø i tilfelle det skulle kommer mer eller at det regnet vekk. Vi var ganske slitne begge to, men så hadde vi i det minste vært ute en stund og kunne gå inn med god samvittighet. Resten av ettermiddagen kvelden gikk til å kose seg med god mat, film og strikketøy. Endelig er jeg ferdig med lappeteppet jeg begynte på i november. Fristrikket etter mal fra boken Brukt på nytt av Kathrine Gregersen.

Jeg er kjempe fornøyd. Jeg har fått et teppe i farger jeg liker, størrelsen jeg ønsker (altså giga svært) og jeg har strikket det helt selv. I fritidsgarn, tror jeg har brukt ca 32 nøster. Ikke akkurat lett og luftig, men varmt, stort og ikke minst, fargesprakende. Just the way I like it 😉

Like etter at den siste tråden i lappeteppet var festet fortsatte jeg på neste strikkeprosjekt, nemlig en litt baggy lue, eller Tøff lue, som det står i oppskiften jeg fikk fra garnbutikken Tjorven på Majorstua i Oslo. Jaggu blei jeg ikke ferdig med lua også i løpet av kvelden. Her har jeg på meg resultatet:

Litt utpå lørdagskvelden bestemte jeg meg for å lage hjemmelaget cookies ‘n cream – is, slik at vi kunne ha noe å kose oss med på søndagen også. I dag ble isen spist med nesten endeløs nytelse. Tør ikke ta sjansen på å publisere oppskriften i sin helhet her, men kan vel si ingrediensene (håper jeg…). Altså… egg, sukker (eggedosis), kremfløte og vaniljesukker og knuste Dots-kjeks…. mmmmm….nytelse 😉

Min prsjon er dekket med sjokoladesaus som stivner når den blir kald... double chocolaty goodness ;-p

 

Håper alle har hatt en vidunderlig hælj med eller uten snø, strikking og is. Ønsker dere alle en fin kommende uke 😉

2 thoughts on “Vinterhælj

Legg igjen en kommentar

