Vinterdag i 2011

Har hatt en deilig fridag i dag. Sittet inne og lest  mens jeg har drukket masse te, utenfor har snøen dalt.

Jeg burde kanskje ha benyttet dagen til å være ute, men i dag var det grått og snøen var våt så det fristet ikke så veldig. Dermed ble det til at jeg ble inne med god samvittighet, benyttet tida til å lese en vidunderlig tegneserieroman. Med egne øyne av Arne Svingen, illustrert av Christoffer Grav, anbefales  av meg på det sterkeste, blei nesten litt forelska i denne tegneserieromanen. Fin historie og utrolig nydelige illustrasjoner. Les fin anmeldelse av Med egne øyne Julies bokbabbel.

 Har ikke kost meg så veldig med en tegneserie siden jeg leste Tepper av Craig Thompson. Sjekk dem ut begge to, de er virkelig verdt å lese 😉

Fantastiske tegneserieromanen 🙂

Gleda meg veldig til 2011  da jeg endelig kunne henge opp kalenderen jeg kjøpte i Praha i høst. Jeg elsker Den lille moldvarpen og illustrasjonene i januarmåned hjalp veldig på vinterstemninga for meg.

Skjønner du hva jeg mener?

Julepynten er rydda vekk for denne gang og det passa meg bra for da kunne jeg endelig ta i bruk den flotte turkise lysestaken jeg kjøpte på Om igjen i november. Er så fornøyd med den 🙂 Blei kanskje litt overkill med turkis lysestake med turkise lys i, men pytt sann… Den fine fyrstikkeska med Tingeling på fikk jeg til bursdagen av bestisen, hun har dekorert den helt sjøl. TUSEN TAKK! 🙂

Siden jeg følte vinterværet ute blei litt for vått og grått lagde jeg like godt vinterstemning inne. Julepynten er rydda vekk, men jeg syntes det var litt tidlig å gå helt tilbake til normalen så da fant jeg fram noen vinterting som det ikke blei bruk for i jula.

Snøball lys fra Nille og i bakgrunnen blå duk brodert med hvite snøkrystaller. Husker desverre ikke om det er svigermor eller svigermormor som har brodert, men fin er den i alle fall 😉

Siden det så langt ikke har blitt til noe snømann laging i hverken 2010 eller 2011 så får jeg foreløpig kose meg med disse artige snømann telysestakene fra Nille.

Skulle gjerne ha lagt ut bilder av de hjemmelagede julegavene jeg ga bort jula 2010, desverre så viser det seg at jeg rett og slett glemte å ta bilde av noen av dem før jeg pakket dem inn og ga dem vekk. Så vi får se hvordan jeg løser denne utfordringen.

Håper alle har hatt en fin start på det nye året. det har i alle fall jeg. Ha det fint så lenge 😉

Legg igjen en kommentar

