Romjuls kos

Romjula er snart over og det er straks 2010 også. Litt rart å sitte her ved laptopen nå og faktisk innse at nok et år snart er omme. Likevel sitter jeg her med et smil om munnen når jeg tenker på 2010, det er så mye fint som har skjedd, selvfølgelig har triste og teite ting også funnet sted, men akkurat i dette øyeblikk var alle vonde ting borte fra hjernen min.

Jeg fikk utrolig mye fint til jul og jeg har tenkt å vise fram noe, men ikke alt. Min søster og svigermor hadde tydeligvis tenkt samme tanken og endte opp til å bidra med faktum at å bake muffins må jeg bare fortsette med i 2011.

Under juletreet lå det også sju forskjellige pakker med te til meg fra venner, familie og arbeidskolleger, så ingen tvil om at folk har fått med seg at jeg er en stor tedrikker. Gleder meg til å nyte disse teene i 2011 🙂

Fikk som tidligere masse fint til jul, men det er liten tvil om gaven som frembragte det største gliset, nemlig svigermors hjemmestrikkede Solan og Ludvig. Plutselig satt jeg, samboern og hans nærmeste familie og gliste med hver sin Solan og Ludvig i armene. Her får dere mitt glis:

Jula gikk fort over i hverdag i år, spesielt for meg som har måttet jobbe det meste av romjula. Heldigvis har jeg passet på å kose meg i de ledige timene etter jobb. Nå for tida koser jeg meg veldig med romanen «Saman er ein mindre aleine» av Anna Gavalda. Elsket filmen, men boka er tusen ganger bedre. Planen var å lese den ferdig før nyttår, men det rakk jeg ikke, men det er kanskje like greit for dette er ikke en bok man skummer igjennom, den skal nytes.

På vei hjem i går gjorde jeg noe så uvanlig som å kjøpe en bukett roser til meg selv. Likevel er kanskje det merkeligste at rosene fortsatt lever i dag, uten at de henger meg hodene i dag. HURRA!

Ikke bare har jeg kjøpt roser, men jaggu har jeg ikke kjøpt kunst også. Husker desverre ikke gjennom hvilken blogg jeg kom over denne kunstnern, men jeg falt i alle fall pladask for Annette Mangseths kunstverk på Carambatack Design på Epla. Og nå er jeg den stolte eier av to av hennes kunstverk: «Den lille hjerte samler» (trykk) og «Sunniva» (originalt kunstverk). Da jeg fikk bildene i posten for et par dager siden ble jeg overlykkelig, bare innpakningen var fantastisk nok med koselige tegninger og navnet mitt og adressa mi skrevet i nydelig kalligrafiskrift 🙂 *smelt* Måtte ut å kjøpe rammer til dem i dag, de må henges opp fort slik at de kan nytes på veggen.

"Sunniva" av Annette Mangseth

"Den lille hjerte samler" av Anette Mangseth

Det lille som er igjen av 2010 skal nytes som best jeg kan med Gavaldas roman, god mat, te og godt selskap.

Håper alle har hatt en fantastisk romjul og får en vidunderlig start på det nye året! Vi sees! Jule og nyttårsklemmer til alle 😉

2 thoughts on “Romjuls kos

  1. Åja, se der var de fine bildene! Ååå, jeg bare MÅ kjøpe meg noen! 😀 Kom gjerne med tips til flere gøye nettsteder. 🙂

Legg igjen en kommentar

