1. desember 2010

«Det er første desember i dag!
I dag er det 1. desember!
Alle store og små, åpne lukene nå, det er 1. desember i dag!»

Jeg digger Amalies Jul. Kanskje fordi jeg er så glad i tradisjonelle røde nisser, for all del jeg liker blånisser også, men den tradisjonen er så ny at det blir liksom ikke helt det samme for meg. Uansett, i dag 1. desember har jeg både gjort nissestreker og nissegleder. Skremte blant annet en av kollegene mine på jobb så hun hoppet himmelhøyt, men så var jeg ekstra snill med henne etterpå så hun tilga meg fort, heldigvis 😉

Jeg startet dagen i dag med å åpne pakkekalenderen samboern og jeg har sammen. Vi får pakke annen hver dag, koselig. Og første luka var min, og i dag fikk jeg 2 røde telys og en liten bilderamme med magnet som kan henges på kjøleskapet, veldig fornøyd 🙂

Etterpå åpnet jeg den fantastiske te kaleder'n jeg kjøpte i Praha.

Teen er caffeine-fri og hadde god fruktsmak 🙂

I tillegg har jeg lest i to adventsbøker i dag og tent julelyset og skal la det brenne til tall nummer 2.

På bussen i dag satt jeg å hørte på julesanger på ipoden og da jeg kom til Christmas Shoes av Newsong klarte jeg ikke å bytte sang selv om jeg visste hva som ville komme… jeg er glad det var mørkt på bussen og mørkt ute akkurat da, for den sangen er så trist og tårene trillet som bare det. Den sangen er så fin, gråter en gang minst hver jul p.g.a. nettopp den sangen, hvis du ikke har hørt den så sjekk den ut!

Etter jobb skulle jeg treffe noen venninner, men jeg måtte ta en tur innom nærmeste garnbutikk for å kjøpe mer fritidsgarn til lappeteppet mitt, og fant garnet jeg trengte, skulle til å betale da jeg ikke klarte å motstå en gavepakke med te, teboks, og litt godis som bare skrek «KJØP MEG, KJØP MEG!» mot meg. De har begynt å selge te og diverse te-duppeditter i garnbutikken, for  en flott kombinasjon 🙂

Skulle bare ha garn jeg, men den blei også denne kombiposen med te, snop og teboks 😉

Så hva med deg, har du gjort noen nissestreker eller nissegleder i dag?

2 thoughts on “1. desember 2010

  1. For nåken koselige adventskalendere da, både den med mannen og te-kalenderen 🙂

    Kan godt forstå at du falt for den ekstra fristelsen på garnbutikken og da, tihi 🙂
    Viktig å kosa seg.

    Håpe du får ei fine helg, både med nissestreker og nissegleder!

Legg igjen en kommentar

