«Om igjen, om igjen, om igjen…»

… som Teletubbiene pleider å messe på barne-tv. Jeg har nemlig endelig fått tatt en tur til den nyåpnede redesignbutikken og tesalongen Om igjen . Den ligger i Kristian IV gate 17 i Kristiansand. Som den store tedrikker’n jeg er har jeg lenge ventet på en tesalong i Kristiansand og endelig kom den, den åpnet mandag 22. november. Rakk å ta meg en tur dit før jobb på mandag, kjøpte meg en kopp med chai te og en deilig sjokolademuffins med krem og bringebær på, mmmm…. Og siden det var åpningsdagen var jeg så heldig å få påspandert en brun pinne. Nam, nam. Ble sittende der i en halvtime – tre kvarter og bare nyte atmosfæren, te + bakevarer mens jeg satt og strikket på en julegave. Slapp ikke helt unna på redesign fronten heller, endte opp med å kjøpe en lysestake som jeg falt helt pladask for. Det som er litt komisk et at jeg for bare noen månder siden eide en nøyaktig lik lysestake bare at den var i sin opprinnelige messingprakt, og siden messing desverre foreløpig ikke er helt min stil ga jeg den til en bruktbutikk, mens nå har jeg kjøpt den tilbake lakkert i yndlingsfargen min: turkis 🙂

Gleder meg til å ta en tur innom der igjen, forhåpentligvis allerede før denne uka er omme. Vet du om noen tøffe redesign, gjenbruksbutikker eller rett og slett en bruktbutikk eller en annen artig forretning så ikke nøl med å dele det i kommentarspalten. Det finnes så mange perler der ute som ofte må legges ned fordi for få vet om dem og det er veldig synd. Jeg skal i alle fall gjøre mitt beste med å la folk få vite om Om igjen 😉

Standard papirpose med logoen deres stemplet på

Den fantastiske turkise lysestaken jeg bare MÅTTE ha, lakkert hos Agder Bilskade AS

 

5 thoughts on “«Om igjen, om igjen, om igjen…»

  1. Heisann!
    Vett du at deu skjerfene e ikkje gitt vekk. Problemet e at eg lure på om de e blitt kasta ved ein feil…
    Eg fekk litt ryddehjelp her ser du, og finne ikkje posene igjen. E midt i oppussing og, men om de skulle dukke opp sånn heilt magisk, så ska eg huske på deg 🙂

    Eg klarte faktisk å gi nåken bøker te Fretex, men plutselig var det nåke aent som måtte gjøres, så eg har litt sortering igjen 😉

    Flink du da!

    • Jaja, fort gjort. Ingen skade skjedd, regna med de var fordufta uansett. Flinke deg som fikk gitt noen vekk i alle fall, du blir nok ferdig en gang skal du se 😉 Lykke til i alle fall 🙂
      Tusen takk! 🙂

  2. Har levert TO slike lysestaker til Gjenbruk på Suppa… Mangler bare lakken! Men grunnen til at jeg gav dem fra meg, var mest at det midterste lyset fikk det for varmt, så sørg for at den har fat under, eller ildveldigfaste lysmansjetter i glass.

  3. Ah! Takk for tips! Jeg er mye mer glad i te enn kaffe, så det var et godt tips til neste gang vi vimser rundt i Kristianby. Kristian fjerdesgt er jo ikke så langt unna Blå dør og andre godsaker.

Legg igjen en kommentar

