A nice spot of tea, Gromit

Som noen kanskje har fått med seg er jeg en stor te-entusiast. Jeg drikker mye te og ofte av forskjellige årsaker, enten det er for å pleie sår hals eller forkjølelse (god urte te med honning eller chilite med honning), å våkne (sterk sort te), å få i seg varmen (mer eller mindre hva som helst), kjøle seg ned på en varm dag (iste), for å få fart på forbrenninga (Pu Ehr), å bli søvnig (urte te, camillete eller bare rooibos), eller om det nå bare måtte være for kosens skyld( f.eks. Chai med masse sukker og melk). Jeg prøver gjerne nye typer med forsjellig resultat, det er gøy å prøve nye teer, man vet aldri hva man skal forvente.

Siste innkjøp av te har vi her:

Har ikke prøvd noen av disse ennå, men jeg gleder meg veldig til å teste dem ut 🙂

Uansett, etter at jeg begynte å drikke te blei jeg også litt opphengt i hva teen skulle oppbevares i og det har blitt en god del tebokser i løpet av mine tedrikkende år. Den nyeste i samlingen er denne fantastiske boksen jeg fikk i gave av samboern.

Som stor Wallace & Gromit fan og te-elsker falt jeg pladask for denne teboksen 🙂

Ok, jeg har en tilståelse å komme med, jeg begynte å samle på tebokser uten egentlig å ha noe mål eller mening med det utenom å bruke dem til å lagre te i, og ettersom tida har gått har det blitt en god del av dem og nå har jeg en god del jeg hverken har plass til eller trenger. Har allerede gitt bort en del bokser til den lokale bruktbutukken, men nå skal jeg la dere lesere få muligheten til å kapre noen av teboksene jeg har bestemt meg for å gi fra meg. De fleste er brukt, men ALLE vil bli vasket før de eventuelt gis bort til en interessert leser eller gis til den lokale bruktbutikken. Hvis du er interessert i noen av disse boksene det er bilde av under så ikke nøl med å si i fra. (I tilfelle noen lurte, nei jeg gir ikke fra meg Wallace & Gromit boksen, sorry, men den er MIN!!!)

Som sagt, hvis noen av disse teboksene så interessante ut så kan du bli den heldige eier. De kan romme ca 100g te i løsvekt, er tette og holder derfor godt på teens gode smak og kvalitet.

Ha en fin dag! Hilsen Caza

4 thoughts on “A nice spot of tea, Gromit

  1. Rooosa her! Gjerne English breakfast, også, for det er en av favoritt-teene mine.
    Og jeg kommer innom i morgen, men det haster ikke.

Legg igjen en kommentar

