I <3 Sushi

Hvorfor en som i utgangspunktet ikke er spesielt glad i fisk elsker sushi forbauser meg selv i blant. Desverre er ikke dette noe jeg spiser alt for ofte, mest fordi jeg sjelden føler for å dra ut å spise sushi aleine, og har få venner som faktisk liker å spise denne japanske fiskeretten og kanskje ikke alltid har lommebok som er feit nok til det. Uansett etter egentlig å ha gitt opp leitinga etter et sted som serverer sushi i min nye hjemby Kristiansand, ble jeg sjeleglad da en kollega ville ha meg med ut å spise sushi og fortalte at dette hadde de altså på fiskebrygga (selvfølgelig), nærmere bestemt på Makrellen . Jeg skal innrømme det, de har god sushi på Markellen, første gang jeg har spist sushi og blei stappmett. Likevel er dette noe jeg gjerne vil gjenta, selv om jeg kanskje skal begrense spisinga en smule neste gang.

Uansett har du kanskje nå forstått at jeg synes sushi er diggbar mat. Ikke nok med det, men min elsk på sushi har strukket seg enda lenger. Jeg og samboern har tross alt en katt som heter Sushi (fullt navn er Sushi Josefine Kaddenau von Trier). Denne katta er tøff som bare det, hun jager hannkattene i nabolaget rundt, ingen tvil hvem som bestemmer her uansett hva størrelsen skulle tilsi. Hun er en kosekatt, men kun når det passer henne, men man får bare benytte sjansen til å kose når man får den, for man vet aldri når man får den neste gang. Hun er nå 3,4 år og det er sjeldent en kjedelig stund med denne katten i hus, det er i alle fall sikkert. Bare sjekk her:

 

Første bildet av Sushi etter at vi fikk henne ca 7 uker gammel 🙂

Og sånn kan man også sove

 

Aner ikke hva det er men denne katta elsker ulltepper

Det er ikke lett å vite hva som foregår i huet på denne katta, men en ting er sikkert, Sushi elsker ulltepper. Hun elsker å ligge på dem, kose med dem, sniffe dem, sikler og sleiker på dem og strekke klørne i dem. Hvorfor? Aner ikke, men noen ganger er det vankelig å ikke lure på om det er et eller annet stoff hun får en rus av ved å sniffe på ulltepper. Jaja, det får være et mysterium enn så lenge.

Håndklær eller sengetøy som henger til tørk er også himmelrike for Sushi, men ikke av samme grunn som med ulltepper. Her kan hun hjemme seg og leke seg. Gøy med ting som blafrer, for alle vet jo at hvis noe beveger på seg så har man rett til å angripe det. Eller hva pus?

 

Sushi elsker også å fange ting, og i løpet av det siste året har hun dratt inn både øyenstikkere og slever. (Iiiik!)

Er det en ugle? Nei, det er bare Sushi som holder vakt i utkikkstreet i hagen.

Neimen, heisann. Sjekk hvem som har forvilla seg en tur opp til naboen og ikke kommer seg ned igjen.

Jaktinstinktet er det i alle fall ikke noe i veien med 😉 Sjekk "pelsrestene" mellom klørne...

 

Den første snøen. Skeptisk...

 

Sushi sitt vindu, her nytter det ikke å sette blomster eller noe annet, for dette er Sushi sitt territorium.

 

Pusen vil inn!

 

Kasser er gøy

 

...og innpakningspapir:)

Crazy cat!

Håper du har fått et inntrykk av hva slags gal, men elskverdig katt jeg har tassende og smygendes i livet mitt og at du smilte eller lo litt i løpet av tida du bladde gjennom disse bildene. Denne katten skaper i alle fall mye glede i livet mitt. Har du dyr så vet du hva jeg snakker om. Må sjekke om en viss stripete skapning har tatt plassen min i sofaen, snakkes!

3 thoughts on “I <3 Sushi

  1. Ååå, det var virkelig en katt med personlighet!! 😀 Utrolig nydelig, jeg vil også ha en sånn… Katten i treet med de lysende øynene, hadde du det bildet på kontoret før? Virka så kjent…

    Så bra at du likte sushien på «Makrellen»! Jeg er absolutt klar for ei runde til, for å si det sånn! 😛

    • Ja, den katta har personlighet, liten tvil om det. Stemmer nok det at jeg har hatt det bildet på kontoret, så god hukommelse du har. Ja, vi må spise sushi igjen snart, det var digg 🙂 Bare si i fra når du har tid og lyst, så finner vi en løsning 🙂

  2. Hei,

    I midten av April vil THESUSHIBAR kommer til Kr.Sand by, Markensgate 35.
    Du er hjertelig velkommen for gratis smakspøve!!!:)

Legg igjen en kommentar

