Sokkedilla

Ullsokker er en fantastisk oppfinnelse, og i løpet av det siste året har jeg strikki tre par, med to forskjellige mønster. Og flere kommer det nok helt sikkert til å bli, det er jeg ganske sikker på. De totalt usymetriske sokkene var det første paret jeg strikket, prøvde meg fram og var så sikker på at de kom til å bli mislykka at jeg ikke brydde meg om de ble hverken fine eller symmetriske, men er stolt av dem likevel. Hvilken oppskrift jeg brukte husker jeg ikke i farta, men det finnes nok noe som ligner lett tilgjengelig.

De med turkist på er strikket etter Grillsokk-mønsteret til Pickles, til tross for at jeg har brukt ullgarn har jeg likevel valgt å strikke dobbelt på hælen selv om dette antagelig ikke var nødvendig når man faktisk strikket med ullsokkgarn. I mitt tilfelle, tresko, robust og et færøysk ullgarn jeg fikk av ei venninne. Gode og varme er de i alle fall 🙂

Det første paret med ullsokker jeg har strikket i restegarn

Ullsokkpar nummer 2 i Tresko-garn

Par nummer 3 i Snædlan-garn, Tresko og Robust

Par nummer 3 på føttene 😉

Legg igjen en kommentar

