Fargesprakende høstsett

Oioi! Jeg har klart å fullføre noen strikkeprosjekter...

Noen ganger så tar strikkeprosjektene mine evigheter, og andre ganger går strikkinga fort unna. Dette er noe av det siste jeg har strikki siden høsten 2009 og frem til i dag. I fjor høst/vinter rakk jeg å strikke Bare blåbær skjerf og luesettet til Pickles. Og det er blitt hyppig brukt i etterkant, tro meg 😉

I løpet av påska blei jeg ferdig med Stjernespekksjalet mitt (kilden er Pickles nok en gang), blei veldig fornøyd med dette også. Men det blei en del garn igjen etter både sjalet og skjerfet og lua så da jeg kom over en tilfeldig oppskrift på pulsvarmere bestemte jeg meg for å prøve meg på det også. Oppskriften på pulsvarmerne fant jeg i «Strikkeboka»(2009) av Gerd Fjellanger på side 75. Med unntak av det brune garnet som er Pickles Baby Merino farge Mokkabønne, er alt av det andre garnet alpakkaull av merket Inca. Deilig, mykt og varmt. Fantastisk:-) Alle tinga kan mikses og kombineres, genialt, man skulle nesten tro at alt var nøye planlagt 😉

Bare blåbær skjerf og luesett i "turkist"

Stjernespekksjal

Sjalet kan også brukes som skjerf

Strikkede stjerner

Pulsvarmere av restegarn

5 thoughts on “Fargesprakende høstsett

Legg igjen en kommentar

